25 Aralık 2009 Cuma

MUTLU YILLAR

Nasiliniz? Ben iyiyim.Simdiden yeni yilinizi kutluyorum, cünkü ben yarin Dominik Cumhuriyet'lerine ucuyorum.
Bu yüzden size 2 hafta boyunca mektup yazamayacagim. Siz biliyorsunuz ki, burada Noel.Bu yüzden size bu haftaki karikatürümde "Iyi Noeller" isimli bir karikatür gönderiyorum.
Saygilarimla,Alp

17 Aralık 2009 Perşembe

Sayin Rasit Amca,Nasilsiniz?

Sayin Rasit Amca,Nasilsiniz? Iyi misiniz? Ben iyiyim, derslerimde iyi.Afedersiniz, size daha önceden Mail atamadim, cünkü hastaydim.Ama simdi iyiyim.Size her hafta gibi burada bir karikatur getirdim.
Bunda bir cocugun cok fazla televizyon seyrederse ne oldugunu gösteriyor.
Umarim beyenirsiniz.Saygilarimla,
Alp

Sevgili Ap geçmiş olsun. Konun güzel olmuş ama küçük basılınca anlamak zorlaşıyor. Bir de espiriyi tek kare resimde anlatmaya çalış.Yapabilirsin. Selamlar.

14 Aralık 2009 Pazartesi

Çoook güzel.


sizin gorusunuz uzerine kızımın resim alanında gelismesine katkısı olması amacıyla, yasadım yerde evimin yakınında bulunan bir merkezde resim kursuna baslattım. Biz bu sene Moskovaya yerlestik, gectigimiz senelerde de cesitli Orta asya ulkelerinde bulunduk, 3 yıldır yurt dısındayız. Bu ulkelerde sanat ve spor alanlarında cocuklar cok destekleniyor. Devlet burda (Moskova) ucretsiz merkezler kurmus, okul yakınlarında bu merkezlerden herkes faydalanabiliyor. Ayrıca okullarda da bu alanda egitimler veriliyor. Aslında kominizm doneminden kalma, maalesef bugun artık pek cogu kapatılmıs, sayıları cok azalmıs.
Kısa tutmak gerekirse, sizinle arada sırada kızımın gelisimini paylasmak isterim.. Gorusleriniz bizim icin cok onemli. Ayırca bir de sorum olacak; resim dersi alması, teknik ogrenmesi, karikaturu gelistirir mi? Yoksa ikisini farklı mı dusunmek gerekir?
Ekte resimlerinden yine bir kac ornek gonderiyorum. Cok cok tesekkur ederim.
Derin saygılarımla ve sevgilerimle
Aynur Berber
---------------------------------------------------------------------
Aynur hanım;  Kızınız  Berca henüz 7 yaşında. Her şey yolunda gidiyor. Resim kursuna gitmesi çok iyi. Zaten resim bilgisi olmadan karikatür asla olmaz. Fazla yormadan, sıkmadan canı istediği  zaman çizeceği çalışmaları bana yollayın yayınlayayım. Güle oynaya, birlikte çizelim. Kızınızın antenleri çok açık ve çok yaratıcı., perspektif bilgisi bile şahane. Kabiliyet işte.Sanki tilerini uzun uzun araştırmış,denemiş ve çok erken ama sitil bile oluşturmuş gibi geliyor insana. Sanki salon karikatürleri çiziyor, Kiraz gibi ,lassalvi gibi , şiir gibi.Eleştiri yok, bazen kollar kısa, bazen uzun demiyeceğim . Bunları Barce kendisi farkedecek.Teşekkürler, selamlar.
Raşit Yakalı

6 Aralık 2009 Pazar

AĞAÇ


Sevgili Rasit Amca,Merhaba , Ben Alp,Nasilsiniz? ben iyiyim. Okulum bu ara cok yogun,cok calisiyorum.
Burada hava cok sogudu.Hem de kar yagdi.Bu haftaki karikatürümün konusu: kesilen agac.
Sevgiler Alp
-----------------------------------------------------------------
Eline sağlık Alp. Önce derslerin önemli.  İmzan daha okunaklı olmuş, Temiz çalışman için seni kutluyorum. Raşit Yakalı
Sevgili Rasit Amca,




Merhaba , Ben Alp,Nasilsiniz? ben iyiyim.

Okulum bu ara cok yogun,cok calisiyorum.

Burada hava cok sogudu.Hem de kar yagdi.

Bu haftaki karikatürümün konusu: kesilen agac.



Sevgiler

Alp

28 Kasım 2009 Cumartesi

Alp'ten yeni haber var...

Sevgili Rasit Amca,
Ben bu aralar atasözleri ve deyimleri calisiyorum.
Yoksa Türkcem zayifliyor.
Son gönderdigim karikatürümün de ismi : Damlaya damlaya göl olur du.
O yüzden size bu sefer böyle yolladim.
Haftaya tek konulu gönderirim.Saygilarim ile Alp / Almanya/

27 Kasım 2009 Cuma

Anlayamadım


Sayin Rasit Amca, Nasilsiniz, iyi misiniz ?Ben iyiyim . Sizin bana gönderdiginiz CD´ yi ve kitabinizi aldim ve baktim.Cok beyendim . Cok tesekkür ederim. Kitabinizdaki konular cok interessant.CD´nizde de bir sürü cizim bilgileri ve tarzlari var. Mesela burnun bittigi yerde kulaginda bittigini bilmiyordum.En cok da dövüs stillerini beyendim .Karikatürümde bu sefer imzami daha koyu yaptim.Bakalim begenecekmisiniz. Saygilarimla,Alp
----------------------------------------------------------------------
Sevgili Alp ben bu çalışmanı çözemedim. Kusuruma bakma. Ne olur sana daha önce yazdıklarımı dikkate alarak tek kare karikatürlerini yolla.. Selamlar.

19 Kasım 2009 Perşembe

Sevgili Alp, kurşun kalemle eskiz şart.

Sevgili Rasit Amca,Nasilsin? Iyimisin?Ben cok iyiyim, derslerim de iyi gidiyor....tabiiki cizimlerim de.Size yazmadan önce Cihan Demirci Abinin cizimlerine baktim. Cok komikti. Bana sitelere ve dergilere karikatür yolla demissininiz. Hangilerine gondereyimz mesela Cihan Abinin sitesine göndesem olurmu?Dergi olarakta sirf Pengueni biliyorum. Gelelim kalemlere :Ben detayli ve ince cizmeyi cok seviyorum , o yüzden Stabilonun 04lü ince kalemle ciziyorum . (keceli)Simdiye kadar hic kursun kalemle cizmedim ve silgi kullanmadim.Ama Rapidoyu ariyorum.O Stabilodan daha mi koyu ciziyor?Söylediginiz programla size yeni karikatürümü gönderecegim.Ama Rasit Amca , sizin bana gönderdiginiz CD ve kitabi almadim. Ama beni düsündügünüz icin cok tessekür ederim.Sevgilerle ,AlpP.S.
Biz Yahoo üyesiyiz , burdan yazismak size cok mu zor oluyor.-------------------
-------------------------------------
Cevap. Sevgili Alp
Derslerinin iyi gitmesine sevindim. Cihan Demirci abinin çizgilerini beğenmeni de çok sevindim. Ben olsam denerim. Bir kere dene .Onun sitesi bir haber sitesi, yayınlaması zor olur. Denemekten zarar gelmez.
Onun da sana söyleyecekleri olabilir. Karikatür çizmeden önce kurşun kalemle eskiz yapman gerekli, hatta şart. Bir önce yazdıklarımı uygulamazsan, bundan sonra söyleyeceklerimi anlamı azalır. Benim sitemin ve Karikatürcüler Derneğimizin sitesinin ve de diğer sitelerin bağlantı sayfalarındaki güzel siteleri gezmelisin, oralardan faydalanacağın iyi ustalarla karşılaşacaksın. Çok ince çizme. Kolay gelsin.Başkalarına da faydamız olsun diye buradan yazışalım istedim.
Raşit amcan.

17 Kasım 2009 Salı

Araştırmaya devam Alp

Sevgili alp/ Almanya/
Bak artık karikatürlerin yayınlanıyor. Bu her şey dört dörtlük oluyor anlamına gelmez. Önce kendi kerikatürlerini kendin acımasızca eleştir. İyice beğendikten sonra bir yerlere gönder. İlk notu kedi kendine at. A4 kağıdının kenarlarından kurşun kalemle iki şer cm boşluk bırak ve onun içine kurşun kalemle eskizini iyice araştıra araştıra çiz. Sonra çini mürekkebi ile çiz./Zorda kalısan rapido ya da keçe uçlu kalem kullan/ İmzanı okunaklı bir şekilde at. Bak imzan hiç okunmuyor. Sadece ismini ,soy ismini yazsan olur./İyice kuruduktan sonra kurşun kalem izlerini iyce sil. 72 dp jpek tarayarak bana yolla. Ben başka format bilmiyorum. Artık karikatürlerini yalnız bana değil, başka dergi ve sitelere de yollamaya başla. Başarılar. Sana CD ve kitap yolladım. Aldın mı?.
Derslerinde başarılar diliyorum.Raşit amcan



8 Kasım 2009 Pazar


Eline sağlık Alp, sözünde durdun, hatta eleştiri almak için devamlı beni aradın. Kararlı tutumun beni sevindirdi. Çizgilerin ince kaldı, imzan iyi okunmuyor, kompozisyon iyi. Haftaya yeni bir karikatürünü bekliyorum. Devamlı oku ve araştır. 12 yaşındasın, artık aile büyüklerinle değil de bire bir seninle yazışalım hep. Teşekkürler.

30 Ekim 2009 Cuma

Almanya' dan Şule hanım yazıyor

Sayin Rasit Bey,Ben Sule,size hafta basinda sitenizin iletisim bölümüne Oglum Alp hakkinda bilgi göndermistim.Büyük bir ihtimalle elinize gecmedi. Bu e-mail adresinizi buldum bir defa daha e-mail'imi gönderiyorum. Söze esim ve benden baslamak istiyorum. Bizde aslinda Istanbul'luyuz. Ama esimin isi icabiyla belirli sureler yurt disinda bulunduk, hatta Alp 1997 Münih dogumlu. 2003 yilindan beri Almanya´nin Regensburg sehride oturmaktayiz. Oglumuz Alp`te 0 almanca ile Almanya`ya gelip Gymnasium`u basaran nadir cocuklardan biri. Su anda da Özel Pindl Gymnasium (Koleji) 7.sinif ögrencisi. Esas konumuz ise Sayin Rasit Bey, Oglumuz Alp 8 aylik kalemi eline aldi ve halen hic bikmadan ciziyor.(Hem de karikatürlerini kursun kalem kullanmadan 0.5 Fine keceli kalem ile ciziyor). Burada okumayi ögrenince otamatikman Walt Disney karekterlerinden 7 yasinda kitaplar yapmaya basladi. Sonra Asterix kitaplarindan A4 boyutunda 7 tane band yapti.Bende bir gün ogluma ``degisik temalardan karikatürler yaparsan saklayabiliriz, hemde degerlendirebiliriz`` dedim. Okulunda da bu sene Ilk sergisini acti. Cok basarili buluyorlar. Bir yetiskin gibi cizdigini, detaylara girdigini, renk uyumunun da cok güzel oldugu söylüyorlar. Birde Alp'in bir özelligide istenen her temadan cizebiliyor. 5 tane kendi yarattigi karekter vede 100'e yakin karikatürü var. Bende bu arada hep arastirdim; Amerika, Avrupa,Türkiye, cünkü isletmeci oldugumuz icin bu konu hakkinda bir bilginiz yoktu. Ben sadece Modern Resimler yapiyorum. Sanat kitaplarida okumayi cok severim. Bu arada Karikatürcüler Dernegi ve de Müzesi oldugunu ögrendim (inanin su anda Istanbulda olsak Ogluma her ay Karikatür Müzesindeki sergilere getirmek, degerli Türk Karikatüristcileri ile tanistirmak, Sizlerin degerli tecrübelerinizden oglumunda yararlanmasini cok isterdim). Bu arada Degerli Türk Karikaristcilerinin sitelerindenhaberleri takip etmeye calisiyorum. Bazen de Alp'i Avrupa`daki yarismalara sokuyoruz deneyimlerinin artmasi acisindan (ama tabii ki once okulu geliyor). Sizden ricam lütfen Alp'in karikatürleri hakkinda bizi degerli bilgilerini söyler, bizleri yönderirseniz Size minnettar kaliriz. Simdiden Tesekkürler.Bu arada Sizin ve Esinizin 40. Evlenme yil dönümüzüzü en icten dileklerim ile kutlarim. Torununuz Doruk ta harika , cok seker bir cocuk. Bir dede olarak cok sevdiginize eminim. Bizim Alp de Anne vede Baba tarafinin tek torunu.Saygilarim ileSule ....................



Herşey Asterix ile başladı.
Genç Komik Çizim Yeteneği Alp Gürhan Yalçıner ilk sergisini açtı.

Sekiz aylıkken yuvarlak çizebiliyordu. Bugün 12 yaşında Komik çiziyor. Gerçekten çok güzel Komikler. Alp Gürhan Yalçıner ile yeni bir yetenek doğuyor. Ilerde hakkında çok şeyler duyulacak.

Regensburg. Annesi Şule Yalçıner Alp’in ilk defa sekiz aylıkken kalem tutmasının yanında, daire çizebildiğini söyledi! Bu yaşlarında bebekler ağızlarına kalem sokarken, Alp’in çizim kariyeri başladı.
3 yaşında karikatürler çiziyordu, 7 yaşında komple Comic bandları, ilk önce Asterix ve Obelix, sonra Walt Disney’den figürler, yanlız çizmekle kalmıyor, hikayelerini de kendisi yaratıyor.
Şimdi 12 yaşındaki Alp, Pindl-Kolejine gidiyor. Ailesinin gurur duyduğu Alp çizmeye devam ediyor. Kendi Komik figürlerini yarattı. Örneğin tezat kardeşler Duda ve Dudi veya Freddy Maus. Alp çizimlerinde gördüklerini işliyor. Temaları da, yaşı için inanılmaz: Politika ve Toplum, bazen güldürüyor bazen de Karamizah yapıyor. Bir o kadar inanılmaz da herşeyi kendi kendine öğreniyor olması. Bir Donald Duck magazininde ilgisini çektiği icin bu aralar gölgelendirme üzerine çalışıyor. Örnek aldığı sanatçılar Ulli Stein , Uderzo ve efsanevi Disney çizeri Carl Barks.
Alp’ın kendine has bir metodu olduğu için bir çizim kursuna ilgi göstermiyor. Kendi değişi ile öğretmen figüre kulaktan başlarsa Alp burundan veya ayaktan başlayabilir. Okul olarak bu genç sanatcı ile gurur duyuyoruz diyen Pindl Koleji Yardımcı müdürü Margerete Hiebsch bu yeteneğe yön gösterme konusunda yardımcı olacaklarına söz veriyor. Şunuda belirtmek lazım ki bu yeteneğine rağmen Alp’in ayakları yere basıyor ve sınıfına tamamen entegre olmuş durumda.
Alp’in hayalindeki meslek: “Illustration ve Animation”. Kendi komiklerinden bir animasyon filmi de yapmak istiyor. Yanlız kendi deyimi ile figürleri dünyaca meşhur olduktan sonra.
Geçen hafta ilk sergisi Pindl Kolejinde açıldı. Devamı planlanıyor. Merak ile bekliyoruz.
------------------------------------------------------------------------------
Şule hanım merhaba.
Mektubunuza dün cevap veremedim çok özür dilerim. İnanın biraz zorlanacağım. Yaşına göre oğlunuz Alp çok başarılı, karikatürü çok sevdiği de belli. Yıllar önce 80 iht6ilalinin hemen arkası, Bir albay geldi Çarşaf Karikatür Okulumuza. Anı sizin gibi güzel dileklerle bize oğlu Fuat ile tanıştırdı. Fuat 12 yaşında prıl pırıl bir genç idi. Biz on çok sevdik. Harika karikatürler çiziyordu, biz ona istikbalin büyük karikatüristi olarak bakıyorduk ustam Semih Balcıoğlu ile birlikte. 3-5 sene sonra Fuat birden kayboldu. Kendisini öyle merak ettik ki sormayın. Ve bir daha nu hiç görmedim. Daha birkaç sene sonra bir gün Beşiktaş otobüs durağında otobüs beklerken yanımdan tanıdık bir sima geçti. Aaaa bu o idi Bizim Fuat sakalları hafif uzamış, Uzun gri bir palto ve sırtında kılıfı içinde kocaman bir gitar. Kafamdan soğuk sular döküldü. O ben fark etti mi bilemiyorum ama benim sanki dünyam yıkıldı. Demek ki o daha sonra müzikten daha çok hoşlandı. Belki de çok iyi bir müzisyen oldu..O tarihli Çarşaf dergilerini bakarsanız Fuat’ın güzel çizgilerini görebilirsiniz.Sizin yazınızdan e dergi kupürlerinden anladığım kadarıyla oğlunuzun çok başarılı olduğu belli oluyor. Yine anladığım kadarıyla kurslarla değil de endi kendine yenilemekten, geliştirmekten yana. Alp’in çizgilerinde eleştiri yapabileceğim noktalar çok diyebilirim ama yaşına göre de bir çok aşamayı geçmiş durumda. O aşlarda gençler bakarak çok güzel desenler çiziyorlar, ama sonra iş biraz zorlaşıp, değişiyor. Bu şekilde çok örnek gördüm. Biz sadece onlara su yolu açalım, destek olalım. Kararı sonra onlar versin. Çizgileri sade. Alp’e şunları söylemek isterim:
“ SEVGİLİ ALP KÜÇÜK YAŞTA KAT ETTİĞİN YOLLAR İÇİN SENİ KULUYORUM, KAZANDIĞIN BAŞARILAR İÇİN DE KUTLUYORUM. ULUSLAR ARASI BİR ÇİZER OLMAK İSİYORSUN, BU ÇOK GÜZEL BİR ŞEY. O ZAMAN ARAMIZA HOŞ GELDİN. İNAN Kİ ÇOK ZEVKLİ, İTİBARLI BİR MESLEK SEÇMİSİN KENDİNE. / Bu işi hobi olarak ta yapabilirsin, Meslek olarak seçiyorsan eğer;/ İŞİN BAŞINDA OLDUĞUNU UNUTMA. DEVAMLI BASINDAN VE SİTELERDEN KARİKATÜRLERİ İZLE, YARIŞMALARI VE ORALARDA ALBÜMLERE GİRMİŞ, ÖDÜL ALMIŞ KARİKATÜRLERİ DİKKATLE İZLE.
ÖĞRENMENİN. ARAŞTIRMANIN SONU YOK, “BEN OLDUM” DİYEMEZSİN, PERSPKTİFİ VE ANOTOMİYI BİR MİMAR, BİRDOKTOR KADAR İYİ BİLMELİSİN.KURSLARA, USTALARA GİTMEKTEN ÇEKİNME..İYİ İZLE, ÇOK OKU VE DEVAMLI ESKİZ ÇİZ, MÜMKÜNSE TARAMA UCU VE ÇİNİ MÜREKKEBİ KULLAN, ELEŞTİRİ ALMAKTAN ÇEKİNME. ŞİMDİ KENDİNİ HAZIR HİSSEDİYORSAN BANA HER HAFTA BİR KARİKATÜR YOLLA BENDE SENİ GEREKTİĞİ GİBİ ELEŞTİREYİM SİTEMİZDE KARİKATÜRÜNÜ YAYINLAYAYIM. Ve yine mümkünse ”yazısız” karikatürler yolla. Sen evrensel olmak istiyorsun çünkü.
Selamlar, kolay gelsin. Sakı bana kızma…
http://www.karikaturculedernegi.org/ adresinin bağlantılar sayfasına gir ve oradaki sitelerde, onların bağlantı sayfalarından başla. Ve bana düşüncelerini yaz. Unutma haftada bir, en çok iki yazısız ve son çizim/ Yani son rötuşu da yapılmış / karikatürlerini yola.
Gel katıl bize. Hep beraber çizelim, mutlu olalım, yarışalım..Dünya ya hoş görü penceresinden, karikatür büyütecinden bakalım. Güzeli paylaşalım.
Raşit Yakalı

17 Ağustos 2009 Pazartesi

Hasan Aytuğ kardeşime

Hasan kardesim selam. Ben renk konunda uzman degilim. Karikaturlerini gormek isterim once. İyi calısmalar.
Rasit Yakali
-------------------------------------------------------------------------------------------
10 Ağustos 2009 13:18 tarihinde Hasan Aytuğ yazdı:
Merhaba hocam nasılsınız?Ben portre karikatür üzerine yoğunlaşmak isteyen bi karikatür sever ve aynızamanda kendi çapımda çizerim.Renklendirme ,gölgelendirme ve çizgilerimi geliştirmem konusunda yardımlarınıza ve tavsiyelerinize ihtiyacım var.Saygılar.
----------------------------------------------------------------------------------------

22 Temmuz 2009 Çarşamba

Sayın Aynur Berber

Sayın Hocam, cok cok tesekkur ederim. Cok sevindim, kızıma da anlattım cok sevindi, yorumlarınız bizi motive etti, hemen gitti yine kagıt kalem buldu resim yapmaya.. :))) Tesekkur ederiz. SaygılarAynur Berber

21 Temmuz 2009 Salı

Çok güzeeeel.


Sayın Rasit Bey,ekte kızımın yeni yaptıgı bi iki resmi gonderiyorum, evde olmadıgım icin eskilerden bulamadım. Karikatur denemez tabi bunlara ama resmi cok seviyor ve eger yetenegi varsa gelistirilmeye deger, bilmek ve yonlendirmek isterim. Bir de boncuklarla oynarken yaptıgı bi bebek sekli var komik geldi bize onun da resmini cektik. İlginize cok tesekkur ederim. SaygılarAynur Berber
------------------------------------------------------------------------------------------------
Aynur hanım merhaba. Kızınızın çalışmaları çok güzel. Duygularını çizgilerle çok iyi ifade ediyor. Desenler biblo gibi. Benim çok eski, çok değerli bir karikatürist kardeşim var, Ali Galip Altuncul. Bu desenleri görünce hemen onu hatırladım. Sanki Galip kardeşimin küçük bir kopyası.
Yuvarlak desenler, uzun bacaklı kızlar, güzel gözler..Çok özel formlar...
Bence kendisini hiç rahatsız etmeyin. Çok ince, çok zarif bir dünyası var..
Böyle koşsun, yazsın, çizsin. O yolunu bulmuş gibi....
Hiç zormadan ona su yolları açın. Sergilere götürün, albümler hediye edin. Yedi yaşında biri için çok iyi. Torunum sanatın bütün dallarında başarılı olur. Bıktırmayın, yormayın, sıkmayın. Benim bloğlarımı birlikte inceleyin. İlginiz için size teşekkür ediyorum.
Raşit Yakalı

17 Temmuz 2009 Cuma

Sayin Rasit Yakali, Kızımın resme hatta karikatüre yetenegi oldugunu dusunuyorum, ne yapmam gerektigi konusunda yonlendirirseniz sevinirim.. Size yaptıgı bir kac resmini de gondermek isterim. Kızım 7 yasında..Simdiden cok tesekkur ederim. Saygilarimla, Aynur Berber
------------------------------------------------
Aynur hanım kızınızın karikatur örneklerinden birkaçını yollayın, değerlendirelim.
Size ve kızınıza selamlar.
Rasit Yakali

Sayın Deniz Mercan


raşit abi çok teşekkür ederim yanıtlayıp değerlendirdiğiniz için :)dediklerinizi uygulamaya çalışıcam çok teşekkürler:) bende scan makinası yok ama en kısa zamanda tedarik etmeliyim sanırım.elle çizdiklerimde var aslında..ama bilgisayara aktaramıyorum :( bişey sormak istiyorum,ben esprili şeyler ;hani bakınca direkt anlayıpta gülünebilecek şeyler çizmek istiyorum ama bi türlü yapamıyorum.bu konuda bana yardımcı olabilirmisiniz? komik bişey bulmak için zorlayıncada bişey çizemiyorum:) siz nasıl başladınız karikatür çizmeye ve konu nasıl buluyorsunuz çizerken?aslında çok istiyorum bi dergide yada bir gazetenin bir köşesinde çizimlerimin olmasını ama bi türlü kısmet olmadı:( bu konuda beni yetiştirebilirmisiniz.ben çizdiğimi atsam mesela siz de değerlendirseniz?ya da ipuçları yada taktikler verseniz?ilgilendiğiniz için tekrar çok teşekkür ederim..saygılar...
Deniz Mercan
-----------------------------------------
En iyisi burada haberleşelim Deniz:
Sana daha once de yazdığım gibi bol bol iyi çizilmiş karikatürleri, albümleri, siteleri izle. http://www.karikaturculerdernegi.org/ adresinin bağlantılar sayfasından güzel sitelere bağlanabilirsin. istersen önce bir süre sadece dikkatle izle, incele, daha sonra tekrar kouşalım. Bu işin tek formülü bu. Elimden şu an başka bir şey demek gelmiyor. Bana bilgisayarda çizdiğin karikatürleri değil ,elinle çizdiklerini yolla, onları artışalım. Bundan önce sana nasıl çizip mürekkeplemen gerektiğini anlatmıştım.Ben sadece bu üstteki karikatürünü beğendim. İşte bulmak istediğin tarzda bir espri bulmuşsun. demekki istersen daha birçok o tarz espri bulabileceksin. Antenlerin hep açık olsun. Kolay gelsin.
Rasit abin.

13 Haziran 2009 Cumartesi

DENİZLİ'DEN BİR GENÇ ÇiZER:SİDAR ATABEY.


Denizli'den Sidar Atabey isimi bir genç arkadaşım MSN den girerek Lise 3. sınıfta okuduğunu ve bazı sorularına yardım istediğini belirtti.Yarışmalara katılmak istediğini ve yarışma karikatürlerinin mutlaka renkli olması gerektiğini duyduğun, nasıl boyama yapması gerktiğini sordu. Yarışma karikatürlerinin mutlak renkli olması gerekmez. Böyle bir kural yok. Sadece göze hoş görünsün diye ,jürinin gözünü boyamak için renklenir. Bence bu doğru değildir. Eğer espride mutlaka renk gerekliyse renk kullanmalı. O da Esprinin sadece o noktasına. / Semih Balcıoğlu ustamızın KIRMIZI kitabında olduğu gibi./ Bir de daha önce başkaları tarafından çizilmiş olabileğini ihtimal verdiğin karikatürleri, azıcık bile şüphen varsa sakın çizme, başka konular düşün, sen değişik konular bulabilisin.
Kendisi zaten bilgisayarda renkleri ustalıkla kullanmış. Çizgileri sade, Atabey bence sitil oluşturmalı, tarama cula çinileme yapmalı. İnce kalemle yaptığı mürekkepleme hep aynı kalınlıkta olunca monoton görünüyor. Tarama ucunu bazen bastrıp, bazen hafif çizmeli ki çizgi formları görünsün.
Henüz genç yaşında karikatürünruhunu kavramış olan kardeşimizi kutluyor, devamlı kendini yenilemesini diliyorum. Ustaları dikkatle izlesin, her gün çizsin ve arayı soğutmasın, sergiler gezsin, albümler izlesin, internetten güzel siteleri takip edip kendine bir yer açsın piyasada.

Bu bloğda ben zaman zaman uygulamalı örnekler sunuyorum onları takip etsin. / Örneğin hemen altta, futbolcu çizimi canlı yayınında çinileme örnekleri veriyorum. Sadece beni değil tüm ustaları öğretmen gözüyle takip etsin. Zaten en üsttekji sigara kariatürüyle ilk ödülünü YEŞİLAY yarışmasından almış bile.Başarılarının süreceğini inanıyorum. Onu artık hep birlikte izleyelim. Denizli'deki arkadaşımız Mehmet Selçuk hocamızla da mutlaka temasa geçmeli. ONUN SAYESİNDA DENİZLİ'DE BÜYÜK BİR KARİKATÜR POTANSİYEL OLUŞTU. BİRLİKTEN KUVVET DOĞAR.
Raşit Yakalı

6 Mayıs 2009 Çarşamba

3 Nisan 2009 Cuma

Dede ile torun karikatürü konuştu

Ders.4

Kartondan bir maket hazırladım. Şimdi elimle bunları yerlerine koyarak hareket çizimleri yapalım. Böyle denemeleri sizde yapabilirsiniz. Baş yuvarlak, gövde elips ya da yumurta. vb.
Dikkat! Ben bir yanlışlık yaparak / Belki örnek olsun diye bilerek/elleri dört parmak çizdim. Bu yalnız hayvan çizimlerinde, mesela bir ayı çiziminde böyle olmalı.İnsanları bizler hep beş parmak çizelim. Bunu özellikle rica ediyorum.

Amacım bol örnek vererek sizlere yardımcı olmak.
Organları elimle hareket ettiriyorum.


TIKLAYINIZ.

Ders.3

Geometrik şekillerden yararlanarak birlikte çizelim.
Çeşitli hareketler deneyelim.
Bol bol eskiz yapın.
Ben elimle maketlerimde şekil değiştiriyorum.
Bu hareketleri yaparken rahat olun, sıkılmayın.

ders.2

Özellikle kolları omuzlardan çıkarmayı unutmayın.
Karikatürde hareket ve vücut dili çok önemlidir.
Bu eskizleri sizde çizin. Eliniz esnek olsun.
Kalemi çok bastırmayın ve rahat olun.

Ders örneklerinden.1

İnsan vücüdu üç kısımda incelenir. Baş ,gövde , kollar ve bacaklar. Çizim yaparken temel geometrik şekilllerden yararlanırız.
Şimdi bu geometrik şekilleri bir çizgi film gibi değerlendirelim.
Vücudumuzu bir yumurta, ya da bir patates olarak ta düşünelim.

Sayın Bilge Özen

Her iki çalışman için sana teşekkür ediyorum. Ellerine sağlık. İlköğretim 4. sınıf talebesine göre başarılı çalışmalar yapmışsın. Yazıların çok uzun, fıkra gibi. Çok az yazı, hatta gerekmiyorsa hiç yazı kullanmadan karikatür çizmeye çalış. Yani duygu ve düşüncelerin yazı ile değil, en kısa yoldan, çizgi ile anlatmaya çalış. Perspektife ve bakış açılarına dikkat et.. Yukarıdaki karikatüründe üç kişi konuşuyor ama hepsi başka yönlere bakıyor. Siyah çini mürekkebi yada ince 08 gibi bir keçe kalemle kontürlü çalış./ Kenar çizgileri/
İlla yazı yazman gerekiyorsa kitap yazısı gibi alta üste paralel yaz. Yukarı doğru ya da aşağı doğru yamuk yazma. Bak o kadar çok yazı varki küçük küçük ve hiç okunmuyor. Dediğim noktalara dikkat ederek çizeceğin yeni çalışmarını bekliyorum. Başarılı olacağına inanıyorum.
Raşit Yakalı

Başlarken...

Bu blog bana gönderilen karikatürleri eleştirmek ve uygulamalı karikatür çizim tekniklerini göstermek amacıyla Raşit Yakalı tarafından oluşturulmuştur.
ana bağlantı sayfam: www.rasityakalikarikaturokulu.blogspot.com ve
www.rasityakali.com
adreslerimdir.
Raşit Yakalı